The Humanity Bureau (2017) Recension

Action Sci-Fi
4

Dålig

4.7

The Humanity Bureau” dök upp på min radar redan förra året vid den här tiden, men sedan blev det tyst om filmen. Nu finns den ute och jag som är ständigt hoppfull om att Nicolas Cage skall göra något bra har spanat in den.

Filmen i sig är en sci-fi-film som utspelar sig 2030 och den globala uppvärmningen har börjat föröda delar av USA. För att stävja människans påverkan på miljön har man skapat The Humanity Bureau vars uppgift är att vända den nedgående ekonomin. Detta genom att välja ut människor i samhället som är oproduktiva och förvisa dem till en koloni känd som New Eden.

In i bilden kliver Nicolas Cage som den oberoende handläggaren Noah Kross, som utreder en överklagan från en ensamstående mamma och hennes son. Han ser det orättvisa i att förvisa en oskyldig pojke och beger sig ut för att rädda livet på mamman och pojken och samtidigt avslöja hemligheterna bakom The Humanity Bureaus hemliga agenda en gång för alla.

Och som sagt, jag lever på hoppet om att Cage någon gång skall komma tillbaka till god form och ge oss roller i filmer som vi är vana från hans glansdagar. Men som ni kan förstå är detta inte den filmen. Detta är lågbudget bortom ord och bjuder bara på en standardhistoria vi sett så många gånger tidigare i olika skepnader. Karaktärerna är platta och tråkiga och filmens foto, scenerier och klippning lämnar väldigt mycket övrigt att önska. Manuset haltar fram och det är så jäkla många hål i historien så man förundras över att någon verkligen skrivit skiten och tyckt det var bra. Detta är skräp från start till slut och den enda anledningen att se filmen är Nicolas Cage…vilket inte är mycket till anledning längre…

4

Dålig