Recension: Arsenal (2017)

Thriller

Det är lika ”ljuvligt” som vanligt att beskåda en film med Nicolas Cage i och mycket uslare än så här blir inte en film!

Tänk Nicolas Cage och John Cusack i samma film, det var inte allt för många år sedan de skulle betyda en sommar blockbuster av stora mått (”Con Air”). Nu betyder det bara att du inte hittade något bättre att se. När man tror att Nicolas Cage inte kan nå längre ned på stegen utan kört huvudet i botten för länge sedan så överbevisar han än en gång att så inte är fallet. Jo jag förstår att mannen måste kunna betala hyran och köpa mat men lite jävla stolthet måste han väl ändå ha?

Detta är en röra utan dess like och den är lika svår att hänga med i som actionscenerna är usla. Filmen sparar inte på blodet men vad spelar det för roll när det är så här utomordentligt ruttet? Nicolas Cage förekommer mer i skymundan när det kommer till denna film och i huvudrollerna har vi folk jag inte har en blekaste aning om vem de är. John Cusack då? Ja ni, jag har faktiskt ingen aning om vad han gör i denna film…

Totalt slöseri med både pengar och tid!

Originaltitel: Arsenal Språk: Engelska Genre: Thriller Regi: Steven C. Miller Manus: Jason Mosberg Skådespelare: Nicolas Cage, John Cusack, Adrian GrenierJohnathon Schaech, Lydia Hull Format: VOD Producerad: 2016 Länkar: IMDB Speltid: 93 min Bolag: Lionsgate Releasedatum: 2017-01-06 (VOD) Köp eller hyr: Discshop, Cdon