Recension: Life on the Line (2016)

Action Drama

Vad har egentligen hänt med alla favoritskådespelare man hade under 80- och 90-talet? Okej John Travolta är kanske inte någon actionhjälte av stora mått men visst gjorde han underhållande filmer förr i tiden. Han har kommit och gått sedan 70-talet men har alltid varit solid i sina val av roller. Numera är det mest bara dynga han medverkar i och denna film är ingen skillnad!

Jag vet inte riktigt vad denna film vill vara. Ibland känns den som en ända lång reklamfilm och ingen bra sådan. Den varnar mest för att aldrig välja yrket som högspänningselektriker då du garanterat kommer dö om du gör det. Ibland känns detta som ett avsnitt ur någon usel tv-serie med ett överflöd av trådar som i filmformat aldrig knyts ihop, det är filmen alldeles för kort för.

Nej detta gör inte ont att se även om det är bra dumt. Man försöker även hämta hem billiga poänger genom att i slutet av filmen visa upp verkliga personer som avlidit i detta yrke, men ingen av dessa porträtteras i filmen. Vill man hylla dessa män så måste man göra det på ett bra mycket bättre sätt än vad denna film gör!

Originaltitel: Life on the Line Språk: Engelska Genre: Action, Drama Regi: David Hackl Manus: Primo BrownPeter I. Horton, Marvin Peart, Dylan Scott Skådespelare: John Travolta, Kate Bosworth, Devon SawaGil BellowsJulie Benz Format: Blu-ray Producerad: 2016 Länkar: IMDB Speltid: 97 min Bolag: Lionsgate Releasedatum: 2017-02-07 (DVD/Blu-ray) Köp eller hyr: Discshop, Cdon