Recension: Lost in the Pacific (2016)

Äventyr Sci-Fi Thriller
4

Dålig

Alltså jag älskar katastroffilmer och på pappret låter denna film åtminstone hyfsat intressant, men där tar allt slut också kan jag lova!!! För denna film hamnar i kategorin av filmer som är så dåliga att de blir roliga för att sedan få dig att inse att den inte ens är det och du börjar må smått illa av hur usel den är.

När Brandon Routh framstår som ett skådespelande geni, ja då kan ni inse hur träigt dåliga alla andra skådespelare i filmen är. Det känns som vissa av de kinesiska skådespelarna fick lära sig sina engelska repliker minuter innan de skulle filmas och inte ens med text förstår man vad de säger! Det är rent ut sagt bedrövligt dåligt. Och då är det inte vad som är sämst med filmen!

Sämsthetspriset (är det ett ord?) måste nog gå till filmens så kallade ”monster” vilket är muterade katter… jo ni hörde rätt…. muterade katter!! Detta är i praktiken ”Cats on a Plane”!! Alltså vem fan har hittat på skiten och vem har tyckt att det var okej att göra filmen? Men nu är det inte så att vi får se särskilt mycket av dessa muterade katter, åhhhh nej, filmens budget är så låg att de flesta kattattackerna sker utanför bild. Det vill säga fram tills filmens STORA final, då man slänger in kaffekassan och lyckas åstadkomma något som ser ut att vara gjort av en femåring som just fått sin första dator.

Kanske duger denna film som en partyfilm som man kan sitta å supa skallen av sig till… men jag är tveksam till det faktiskt.

4

Dålig