Recension: Resident Evil: The Final Chapter (2016)

Action Sci-Fi Skräck

Så kommer då sista delen i ”Resident Evil” franchisen och jag hoppas av hela mitt hjärta att det är sant! För detta är en tråkig, livlös, röra som regisseras på det mest stela och tråkiga sätt möjligt. Allt, och då menar jag allt, i denna film är åt det usla hållet. Actionscenerna är en röra som ingen verkar haft ordentlig koll på och är så överdrivet bombastiska att man får ont i huvudet av eländet. Den enda förmildrande omständigheten är att Milla Jovovich ställer upp gång efter gång för att äntligen får avsluta historien om Alice och hon är faktiskt den enda anledningen att man ser denna film (vilket jag lovar inte säger något om hur dålig film denna är).

Filmens största problem blir till slut att den överhuvudtaget inte har någon respekt för dess tittare och bjuder på något av det sämsta bakom kameran arbete jag någonsin sett i en film! Denna film har skakig kamera bortom vad jag någonsin upplevt tidigare och den är klippt så att du överhuvudtaget inte vet vad som händer. Dör någon så får du vänta till nästa scen för att se vem som dog!!! Så illa gjord är actionscenerna! Och de tar aldrig slut, hela filmen består bara av lösryckta actionscener som staplas på hög, utan att överhuvudtaget tänka på att en film behöver en historia också!

Tyvärr lämnar filmen mig med en gnagande känsla av att vi inte har sett den sista filmen i denna serie…något jag hoppas verkligen inte är sant!

Originaltitel: Resident Evil: The Final Chapter Språk: Engelska Genre: Action, Sci-Fi, Skräck Regi: Paul W.S. Anderson Manus: Paul W.S. Anderson Skådespelare: Milla Jovovich, Iain Glen, Ali LarterShawn RobertsRuby Rose Format: Bio Producerad: 2016 Länkar: IMDB Speltid: 106 min Bolag: Sony Pictures Releasedatum: 2017-02-03 (Bio) Köp eller hyr: Discshop, Cdon