Recension: xXx: Return of Xander Cage (2017)

Action Äventyr Thriller

Popcorn, action, glömt!

Okej så är han då tillbaka, Xander Cage, i ”xXx: Return of Xander Cage” och vet ni vad? Det är lika illa som det låter!

En sak är säkert, Vin Diesel har haft vansinnigt roligt när han gjorde denna film och visst förväntar jag mig rejält med överdrifter i filmen. Men detta är verkligen att ta det hela ett steg för långt. För även som b-film sett är detta allt för hjärndödande, och ansätter ens sinnen bortom vad hjärnan klarar av, vilket leder till en film som inte är underhållande på något plan. Fylld med överdrivna, usla, karaktärer, dränks vi i högljudd musik och actionscener som motsätter både logik och gravitation. Historien är helt meningslös, löjlig, saknar sammanhang, och spretar åt tusen olika håll.

Om detta vore en parodi på James Bond så skulle jag inte ens vara med på tåget, det är verkligen så illa ställt med denna film. Varje scen i filmen ser ut som den är tagen ur den sämsta av serietidningar och dess specialeffekter följer hack i häl som ett skrämmande exempel på vad man inte skall göra i en film. Det finns massor av ofrivillig humor i denna film och det gör det hela än mer sorgligt att se. För att inte prata om dess slut, där vet jag inte ens vart jag skall börja…suck!

Filmens enda behållning är Donnie Yen, som här visar att han borde vara med i alla actionfilmer som görs!

Så Xander Cage är tillbaka…jag önskade att han stannat hemma och kollat på TV istället!!